Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5, poz. 46).
Informujemy, że na terenie Pabianickiego Centrum Medycznego Sp. z o. o. funkcjonuje Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest stworzenie niezbędnych warunków dla realizowania praw Pacjentów.
Każdy Pacjent mający wątpliwości lub obawy czy Jego prawa są przestrzegane, potrzebujący wsparcia i pomocy przy ich egzekwowaniu może skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest
Pani Aneta Mądrakowska
dyżury: poniedziałek, wtorek i czwartek w godzinach 11.00 – 13:00
Budynek szpitalny 1A, pokój Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
V piętro - Oddział Wewnętrzny I, pokój 503 - sekretariat oddziału
telefon kontaktowy: 42 22 53 748
mobil: 512 186 549 (w godzinach pracy Pełnomocnika)
Z pomocy Pełnomocnika mogą korzystać Pacjenci Szpitala oraz osoby działające w interesie Pacjenta (rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny).
Do obowiązków i zadań Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta należy m. in.:
- informowanie Pacjenta o Jego prawach oraz czuwanie nad ich przestrzeganiem,
- ochrona praw Pacjenta oraz wskazanie możliwości korzystania z nich,
- przyjmowanie, rozpatrywanie oraz udzielanie odpowiedzi na wnioski i skargi wpływające od Pacjentów,
- podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyny skargi,
- pomoc i współpraca z osobami (opiekunem, rodziną, przedstawicielem prawnym) działającymi w interesie Pacjenta.
W Pabianickim Centrum Medycznym Sp. z o. o. urzęduje także Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego.
Funkcję tą sprawuje
Pani Joanna Zdanowicz
tel. kontaktowy: 664 082 695
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (budynek Pabianickiego Centrum Psychiatrycznego, l piętro, pokój nr 107).
Godziny urzędowania:
poniedziałek w godz. 6.30-14.00
piątek w godz. 6.30 – 14.30
pierwsza, trzecia i piąta środa miesiąca w godz. 6.30-14.30
(l piętro, pokój nr 105, budynek psychiatrii)
Przyjęcia Pacjentów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w każdy czwartek w godzinach 12.00 - 13.00 w biurze
p.o. Dyrektora ds. Lecznictwa Pabianickiego Centrum Medycznego Sp. z o. o.
lek. med. Lechosław Dorożała
(Budynek 1D, wysoki parter, Sekretariat Zarządu)
telefon kontaktowy: 42 22 53 503
UWAGA:
Ponadto w sprawach bieżących dotyczących udzielanych świadczeń zdrowotnych w poszczególnych oddziałach Pabianickiego Centrum Medycznego Sp. z o. o., prosimy zgłaszać się bezpośrednio do Ordynatorów / Kierowników Oddziałów i Pielęgniarek Oddziałowych w godzinach pracy personelu.
Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
Wnoszone na piśmie należy przesłać na adres:
Pabianickie Centrum Medyczne Sp. z o. o.
ul. Jana Pawła II 68
95-200 Pabianice
lub składać w Kancelarii Pabianickiego Centrum Medycznego Sp. z o. o., budynek 1 D, wysoki parter, pokój 036 (w godz. 7.00 – 15.00).
Skargi i wnioski można również przesłać faksem pod numer 42 214 99 92 lub pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania. Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Pabianickiego Centrum Medycznego Sp. z o. o.
Skargi i wnioski można także składać do następujących instytucji:
Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
Adres: ul. dr. Stefana Kopcińskiego 58, Łódź 90-032
Skargami Pacjentów zajmuje się Dział Obsługi Świadczeniobiorców, kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
oraz
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
01-171 Warszawa ul. Młynarska 46
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Sekretariat: tel.: 22 532 -82-50, fax.: 22 532 - 82 - 30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przyjęcia Interesantów w Biurze:
poniedziałek w godz. 9.00-18.00, od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
Ogólnopolska bezpłatna Infolinia: 800 190 590
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 – 20.00
Umocowanie prawne ochrony praw pacjenta:
- Ustawa z dn. 6 listopada 2006r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r., Nr 52, Poz. 417 z późn. zm.);
- Ustawa z dn. 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 1994 r., Nr 111, Poz. 535 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 stycznia 2006r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu działania Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego (Dz. U. z 2006 r., Nr 16, Poz. 126 z późn. zm.).
Skargi i wnioski można także kierować do:
Łódzki Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia
Dział Obsługi Świadczeniobiorców
90-032 Łódź ul. Kopcińskiego 56
tel.: 42/275 48 18, fax.: 42/275 40 61
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00
we wtorki w godz. 8.00 - 17.00 (sala obsługi)
Telefoniczna Informacja Pacjenta
ogólnopolska bezpłatna Infolinia: 800 190 590
od poniedziałku do piątku